pátek 1. listopadu 2013

Naše "výmluvy" (3.část)

A je tu pokračování na téma našich výmluv. Pro dnešek jsem si vybrala:

- "CÍTÍM SE SÁM"

"NIKDY TĚ NEOPUSTÍM A NIKDY NENECHÁM"
Židům 13:5

Občas si říkám, jaké to musí být pro mého dědečka, který se narodil v době, kdy nebyla televize, počítače, mobily, ale ani auta, či letadla v takové podobě, jaké je známe dnes. Jak velký pokrok jsme učinili a jak moc se ten náš svět technicky změnil. Ale ono to není jen o technice. Je to i o lidech. I my lidé jsme se změnili. Stačí si vzpomenout na dobu mého dětství, jak jsme se chovali vůči rodičům, vůči učitelům a co vidíme dnes. Můj manžel coby učitel na střední škole by mohl vyprávět....

Moc ráda se dívám na filmy pro pamětníky, hlavně s Oldřichem Novým. To je pro mně prostě muž gentleman. Jeho chování a dvoření se ženám je skvělé a dnes tedy rozhodně nevídané. Ale on nebyl takový jen ve filmu. Slyšela jsem o něm, že v době 2.světové války mu bylo doporučeno opustit svou manželku, židovku, aby z toho neměl potíže. A on to neudělal!!! V dnešní době, kdy se lidé rozcházejí pro mnohem méně, je to nevídaná věc. Zrovna nedávno jsem zaslechla v televizi, že se rozchází slavný pár - úspěšná modelka Miranda Kerr a její manžel herec Orlando Bloom. Že se rozcházejí jako přátelé a prý tisku podali i vyjádření, že vlastně nezůstávají jen přátelé, ale že jsou stále rodina!!!

Tak proč se rozcházejí???!!! Pokud se k sobě mohou stále chovat slušně, přátelsky a nazývat se rodinou, tak proč se nepokusí něco v jejich vztahu napravit, aby tou rodinou opravdu zůstali!!! Když si představím, jak muselo být Oldřichu Novému, když dostal takové ultimátum a on se rozhodl pro udržení manželství... a my v dnešní době s tímto svazkem zacházíme, jako s nějakou položkou v nákupu, která se dá znovu objednat, koupit, vyměnit....

Když pak vidím takové povrchní vztahy kolem sebe, když čtu o přelétavosti slavných, kteří inspirují své fanoušky, připadám si sama. Nikdo neřekl, že bude náš život jednoduchý. Nikdo neřekl, že nám projde úplně všechno. Tak proč mají lidé pocit, že i tak to přesto zkusí - zjednodušit si ten život na maximum, užívat si a neřešit následky. Nedávno jsem četla u jedné kamarádky na profilu facebooku, že se strašně moc těší, až bude v kinech film podle knihy "50 odstínu šedi". Jak jsem zjistila, je to velmi oblíbená kniha s erotickým tématem. No a ta kamarádka tam dala nějaký sestříhaný "trailer" s představou, jak asi takový film bude vypadat. Nechci být za puritánku, ale po chvilce mi z toho videa bylo špatně. Nic si to nezadalo s filmem výhradně pro dospělé a já si nedovedla představit, že bych na něco takového šla do kina.

A pak jsem viděla ty nadšené komentáře, jak se její kamarádky přidávaly k názoru, že už se nemůžou dočkat, až to uvidí v kině. Že jsou zvědavé, kdo bude hrát hlavní role a podobně. A víte co, rozhodla jsem se, že napíšu svůj názor, který se značně lišil od ostatních. Opět jsem byla sama, ale přiznám se, že mně to tak trošku už rozčílilo a chtěla jsem dát najevo, že i v dnešní době jsou ještě lidé, kteří si nemyslí, že je to naprosto v pořádku, když se píší a točí takovéhle věci.

Ale já nejsem sama. Určitě je víc lidí, kteří sdílí můj názor. Ale je tu i Bůh, který je vždy se mnou. Sám to říká, že mně neopustí a nenechá. Takže i když se budu cítit osaměle v davu dnešního "moderního" světa, vždy mám jistotu, že je tu se mnou i on. Nemusím se bát vyčnívat z davu. Nemusím se cítit odstrčeně, protože nepůjdu na takový film nebo si nepřečtu takovou knihu a nebudu mít tedy o čem si s ostatními povídat. Bůh si se mnou rád popovídá o věcech, které jsou mnohem důležitější. Nebojme se být samy, protože my samy nebudeme. Je to jen na našem osobním rozhodnutí, jak náš život povedeme. Nikdo za nás to rozhodnutí udělat nemůže. A víte co, nikdy nevíme, kdo v našem okolí sdílí stejný názor a jen se bojí být sám, protože neví o nás a o Bohu. Tak buďme pro ostatní tou solí a světlem, tím dobrým příkladem.


Krásný den s Bohem,
Monika

Žádné komentáře: