pondělí 28. října 2013

naše evangelizace...

Zasvěťte svá srdce Pánu Kristu a buďte připraveni podat odpověď každému, kdo se vás zeptá na důvod vaší naděje.
1.Petr 3:15

Tak tohle je téma, které je pro mně stále aktuální a můžu o něm slyšet stále dokola. Už jsem tu určitě psala, že jsem člověk, který se raději vypíše na blogu než aby oslovoval lidi na ulici a zahajoval hovory na téma Bůh. Neumím to. Asi možná proto, že má rodina není věřící a tak jsem jakoby z té druhé strany, kdy jsem měla vůči takovým lidem odstup. Přišlo mi legrační, když někdo s tímto tématem začal a spíš mně to odradilo. A tak mám pocit, že bych byla pro lidi jako obtěžující podomní prodavač, kterého se chtějí rychle zbavit.

Jak ale vidím v uvedeném verši, máme být připraveny i na situaci, kdy se nás někdo jiný přímo zeptá na Boha a naši víru. Kdy ta iniciativa vzejde od toho druhého. A i tady vlastně občas tápu, jak začít. Odkud začít. Jak někoho neodradit hned po první větě.....

Máte nějaký tip? Máte osvědčenou taktiku? :-D

Já jsem si na pomoc vzala Bibli a hledala rady porady. A toto jsem našla:

Z vašich úst ať nevychází nic zlého; vaše slova ať jsou dobrá, posilující tam, kde je potřeba, a užitečná těm, kdo je uslyší.
Efezským 4:29

Stejně tak není namístě sprostota, hloupé řeči a dvojsmyslné narážky, ale raději díkůčinění.
Efezským 5:4

Teď ale to všechno - zuřivost, hněv, zášť, urážky i sprosté řeči - odstraňte ze svých úst. Nelžete jedni druhým, když jste již odložili své staré já s jeho skutky a oblékli se do nového člověka, který se poznáním obnovuje k obrazu svého Stvořitele.
Koloským 3:8-10

Vaše slova ať jsou vždy vlídná a ochucena solí, ať víte, jak máte mluvit s každým člověkem.
Koloským 4:6

Pohleď nyní na jejich výhrůžky, Hospodine, a dej svým služebníkům, ať mluví tvé slovo se vší smělostí.
Skutky 4:29

Určitě by se našlo i víc veršů, ale tyto pro představu určitě postačí.
Když nás někdo potká na ulici, tak předpokládám, že se nás hned nebude vyptávat na náš vztah k Bohu. Ale kdo se nás na Boha může zeptat jsou naši přátelé, naši blízcí, naši kolegové v práci... prostě lidé, z našeho blízkého okolí. Ale jak v nich vyvolat ten popud, aby se o Boha vůbec zajímali? Když spolu budeme za zády pomlouvat společnou kolegyni nebo budeme mluvit dvojsmyslně či vyloženě sprostě, asi těžko někoho přesvědčíme, že jsme věřící a jde nám o to, jít po správné cestě k Bohu. Myslím, že pak ani nikoho nenapadne nás s Bohem spojovat.

Proto máme v Bibli napsáno, jak bychom měli mluvit, jak bychom se měli chovat. A protože je to leckdy v kontrastu s okolním světem, můžeme být právě tím světlem a solí v temnotě dnešní doby. Pak můžeme někomu vnuknout myšlenku, co je v našem životě jiné, že jednáme tak jak jednáme. Můžeme tím někoho povzbudit a zvýšit jeho zájem se dozvědět víc.

A jak tedy potom začít? Obecné pravidlo asi neexistuje, protože se situace, ve které se nacházíte liší u každé z nás. Je rozdíl, když mluvíte s někým z rodiny a s někým z práce. Ale jedno bude vždy společné - Bůh a jeho slovo v Bibli. A tak jako jediné pojítko uvádím opět, abychom četli Bibli a modlili se k Bohu, aby byl s námi ve chvílích, kdy potřebujeme, aby nám pomohl najít správná slova.

Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je nanejvýš užitečné. Vyučuje nás a usvědčuje, napravuje a vychovává ve spravedlnosti, aby byl Boží člověk dokonale připraven a vybaven ke každému dobrému dílu.
2:Timoteus 3:16-17  

Věřím totiž, že pokud budeme Bibli číst a znát, Bůh nám ta slova sám vloží do úst a pomůže nám v konverzaci. A věřte mi, určitě nemusíte být školení teologové, abyste si myslely, že nemůžete zasvěceně mluvit o tom, co po nás chce Bůh. Bible je totiž napsána tak, abychom ji mohly číst samy a mohly si z ní vzít veškeré moudro, které do ní Bůh vložil.


Krásný den s Bohem a jeho Slovem,
Monika

Žádné komentáře: