úterý 22. října 2013

Naše "výmluvy" (2.část)

Tentokrát jsem si vybrala rovnou dvě "výmluvy", které v podstatě mluví o stejném:

- "BOJÍM SE"

"BŮH NÁM NEDAL DUCHA STRACHU, ALE DUCHA SÍLY, LÁSKY A ROZVAHY."
2.list Timoteovi 1:7

- "POŘÁD SE BOJÍM A FRUSTRUJU"

"VŠECHNU SVOU STAROST SVĚŘTE JEMU, VŽDYŤ JEMU NA VÁS ZÁLEŽÍ."
1.Petr 5:7


Já osobně jsem člověk, který se pořád něčeho obává. Tak nějak mám v sobě zakořeněno, že pokud se něco daří, tak se něco jiného musí pokazit. Takže bývám opatrná, když se na něco těším, protože to následné zklamání je pro mně horší než se raději netěšit. Můj manžel si ze mně už dělá legraci, protože naprosto přesně ví, jak na určité věci budu reagovat.

Bůh nám v Bibli ale říká, že veškeré starosti máme přenechat jemu. Tak jako my se staráme o své děti a snažíme se je ochránit či případně jim odlehčit od trápení a starostí, tak i Bohu na nás záleži, jako na svých dětech, a nabízí nám pomocnou ruku.

Kromě mých obav, že se něco pokazí mám ještě jednu obavu. To, když bývám doma sama přes noc. Naštěstí to moc často nebývá a navíc teď, už doma sama nejsem, s příchodem dcerky je vše zase trošku jiné. Ale dřív jsem mívala takovou noční můru, kdy jsem ve snu prožívala stav, že ležím normálně ve své posteli a něco mi skočí na peřinu a dusí mně svou silou. Pamatuji si, jak vždy nejdřív slyším rychle kroky po podlaze a pak ten tlak na hrudi. Snažím se natáhnout ruku po manželovi, ale jsem zcela ochromená a nemohu rukou pohnout ani o centimetr..... následně se probudím.  Tento sen se mi v podstatě stále opakoval ve stejné podobě a já z toho byla už dost frustrovaná. Připadala jsem si už dost stará na to, abych se bála noci a ještě víc jsem řešila, co budu dělat, pokud takový sen přijde v době, kdy manžel nebude doma.....

Ale teď mohu říct, že mi Bůh pomohl. Jednou večer, když jsem šla spát a tak nějak jsem pociťovala divnou obavu ze tmy a z noční můry, jsem začala prosit Ježíše, aby mně objal a ochránil před tímto zlým snem. Aby zahnal tu noční můru a já mohla být klidná. A opravdu, po chvilce jsem měla pocit, jako bych cítila jemnou náruč, do které jsem se schoulila a cítila klid. Uklidnila jsem se a tato noční můra od té doby nepřišla. Věřím, že má víra v pomoc od Boha mi pomohla tento sen přemoci a zahnat. A já věřím, doufám, že kdyby se to mělo opakovat, že mi Bůh opět pomůže.

A tak si říkám, že i když se samy necítíme silné, tak jak se píše v 2.Tim.1:7, tu sílu můžeme najít v naší víře, čerpat ji skrze naši důvěru v Boha a jeho lásku.


Krásný den s Bohem.
Monika


Žádné komentáře: