čtvrtek 24. října 2013

Nesuďme druhé....

Nedávno jsem dočetla knihu Galatským a zaujala mně poslední kapitola, která obsahovala tolik informací, že jsem byla překvapená, že jsem si toho nikdy tak nevšímala. Ono se mi to tedy stává často, že pokud čtu něco znovu a znovu, nacházím nové a nové podněty k zamyšlení a tak tomu bylo i teď.

Začnu jedním příběhem z vlastního života - jak jinak :-D

Můj manžel si přivydělává doučováním matematiky a tak k nám minulý školní rok docházel jeden mladík, který se připravoval na přijímací zkoušky. Jednou jsem jim nesla do pokoje čaje a když jsem vešla, ucítila jsem podivný zápach. Mladík měl na sobě silnou mikinu a tak jsem hned odvodila, že to bude jeho zásluha, že je zpocený a asi té hygieně moc nedá..... no, bylo to, jak se říká "husté" :-) Když pak onen mladík odešel, šla jsem hned do pokoje vyvětrat a povídám to manželovi, když tu můj zrak padl na rozevřený sušák, kde bylo rozložené zpocené oblečení po manželově běhání............................................................................

Ani nevíte, jak moc jsem se styděla. Jak moc špatně mi z toho bylo. Když si představím, že do toho pokoje přišla návštěva, ucítila ten hrozný puch a měla tam hodinu vydržet a soustředit se na matematiku. Když si představím, co si o nás musel myslet, ještě teď je mi z toho vážně zle. A hned jsem také pocítila takové pomyslné žďuchnutí do zad - tady to máš, to máš za to, že děláš ukvapené soudy!!!

Každý ať posoudí své vlastní jednání; 
ať se pak chlubí jen sám sobě a nesrovnává se s druhými. 
Každý musí nést svůj vlastní náklad.
Galatským 6:4-5


Sami sebe prověřujte, přesvědčujte se, zda jste sami ve víře.
2.Korintským 13:5


Také mívám problém s takovým tím rychlým soudem, když třeba na facebooku či v reálném životě vidím někoho, kdo se pokládá za křesťana a má na sobě dost odvážné oblečení. Nebo sdílí své fotky, kde se vystavuje v lehce provokativních pózách. Nebo sám sdílí podivné nevhodné fotky, videa a podobně. To mi hned hlavou proběhne, jestli to opravdu myslí vážně se svou vírou. Ale pak se musím sama podívat na sebe, jestli jsem vždy "vzorná křesťanka". Zda dělám vše ve svém životě přesně tak, jak po nás chce Bůh. A vždy přijdu na něco, co tedy úplně správné není. A pokud se zrovna na mé nedostatky nedívá nikdo z mého okolí tak, že by je hned odsuzoval, pak si můžu být jistá, že Bůh je vidí zcela zřetelně a určitě se mu nelíbí.

Nepleťte se, Boha nikdo neošálí. Člověk sklidí to, co zasel.
Galatským 6:7

A tak bych na závěr měla pro nás všechny dobrou radu - není ode mně, ale od našeho Boha:

Nepřestávejme tedy konat dobro, neboť v patřičný čas budeme sklízet bez ustání. 
Dokud je čas, prokazujme dobro všem, a zvláště členům rodiny víry.
Galatským 6:9

Krásný den s Bohem,
Monika

Žádné komentáře: