sobota 12. října 2013

Naše "výmluvy" (1.část)

Nedávno jsem na facebooku objevila zajímavou tabulku takových našich častých výmluv a Boží odpovědi na ně. A já jsem za to moc ráda, protože jsem si uvědomila, kolikrát člověk takové výmluvy vypustí z úst a neuvědomuje si, že právě Bůh může v těchto věcech pomoci. Co že jen může, on pomáhá. On nabízí tu pomocnou ruku a stačí se jen natáhnout a přijmout ji.

A tak jsem pár takových výmluv a odpovědí vybrala a spolu se na ně  postupně podíváme :-)

- "JE TO NEMOŽNÉ"

"CO JE U LIDÍ NEMOŽNÉ, JE MOŽNÉ U BOHA"  
Lukáš 18:27

Tak kolikrát jsem si tohle řekla? Jé, ani nespočítám. Ale Bůh může opravdu vše a to znamená, že nám se vším může pomoci. Také se v Bibli píše, že nám nikdy nenaloží větší břímě než jaké jsme schopni unést. A proto se uklidňuji tím, že pokud mi něco nevychází tak jak si představuji, možná je Boží odpověď na tuto věc prostě "ne". Neměli bychom se proto zlobit. My nevíme, co se za tím skrývá, ale můžeme Bohu důvěřovat, že je to pro naše dobro.

Někde jsem slyšela názor, že věřící lidé jsou hlupáci, kteří se schovávají za představu všemohoucího Boha, aby nemuseli čelit problémům. Že tím mají velmi zjednodušený život. I když to bylo myšleno ošklivě a posměvačně, něco na tom bude. Já sama mám teď lepší pocit, když vím, že v mém životě je Bůh. Můj život teď dává větší smysl. Mám komu svěřit své obavy a cítím, že jsem pod Boží ochranou. Nežiji v nějakém duchovním vakuu, ale Bůh mi dodává sílu a lepší pocit. Neschovávám se za nějakou berličku, ale opírám svůj život o pevná bedra Boha a jeho lásku. A když musím problémům čelit, nejsem na to nikdy sama. Není to jednoduchý život, protože Bůh také říká, že lidé v něho věřící, budou čelit nástrahám. Satan se bude snažit je od jejich víry odvrátit. Takže si nedělám iluze, že po uvěření v Boha se náš život změní na sladký ráj na zemi a žádné starosti nás nepřepadnou. Ale je moc příjemné vědět, že máme oporu a že s Boží pomocí je možné prostě úplně vše.


Přeji vám krásný zbytek soboty s Bohem a příště budeme pokračovat.
Monika

Žádné komentáře: