středa 16. září 2015

Stvoření pro děti

Dneska tu mám opět něco pro inspiraci...

Ondrovi budou na konci listopadu dva roky a tak už se pomalu chystám na přípravu, jak ho učit o Bibli, Bohu a Ježíši. Prozatím jsme ho učili se modlit, což v jeho provedení znamená, že před jídlem dokáže chvilku vydržet, než začne jíst a vyloženě trvá na tom, abychom ho drželi za ruku. Je radost se na něj dívat...

Ale zpátky k tomu, o co jsem se chtěla podělit. Vytáhla jsem kartičky, které jsem vyrobila, když Terezce bylo tak nějak podobně. No a Ondra po nich hned "skočil". To víte, jakmile se objeví něco nového, tak je to děsně zajímavé a důležité :-)

Takže s Ondrou pomalu začínáme Stvoření.

Hlavní karty jsou z tohoto blogu: DLTK's Bible

Drobnější karty jsou pak obrázky vyhledané přes Google, takže je čistě na vás, jaké si k tématu najdete a které vám vyhovují (zda reálné nebo třeba animované). Vše jsem nalepila na kartičky a zalaminovala, aby to vydrželo nápor dětského nadšení :-) Navíc je mám proděravěné a uložené na kroužcích, aby zůstaly pohromadě.

Rozložíme si velké karty a pak necháváme na dětech, aby přikládaly menší obrázky ke správným dnům. U nás to samozřejmě funguje tak, že to zatím dělá maminka a časem se snad dopracujeme k samostatné činnosti :-)



A pokud by vás to zajímalo, zde je tip na učení vyloženě prcků. Jelikož ještě pořádně nechápou, co jim těmi obrázky chcete říct, tak jsem si vymyslela pomůcku, jak je do toho víc vtáhnout.

1.den - světlo (dáme ruce před oči a pak je dáme pryč - říkáme je tma, je světlo)
2.den - voda (naznačujeme prsty jak z nebe dolu padají kapky vody)
3.den - země, květiny, stromy (rukou předvádíme, jak vyrůstá květinka)
4.den - slunce, měsíc, hvězdy (naznačíme kouli na obloze, nebo si budeme stínit oči před sluncem...)
5.den - ptáci, ryby (máváme rukama jako křídly, otvíráme pusinku jako ryba)
6.den - ostatní zvířata a člověk (předvedeme nějaké jiné zvířátko, ukážeme na sebe, že jsme člověk)
7.den - odpočinek (naznačíme rukama, jak se spinká)

U nás zatím proběhly jen dva dny, ale Ondra z toho má velkou legraci a krásně to napodobuje.
Tak snad vám to bylo k něčemu alespoň trošku užitečné a přeji
krásný den s Bohem.
Monika

2 komentáře:

Ivka řekl(a)...

Monika, vďaka za ďalší skvelý tip :)

Monika řekl(a)...

Ivko neni zač, jsem ráda, když to někoho inspiruje :-)