pondělí 21. září 2015

Můj studijní koutek

Tak mě napadlo, že bych ráda věděla, jak vlastně studujete...

Máte nějaký koutek, pracovnu nebo jen kuchyňský stůl či pohodlné křeslo?
Pomáháte si různými sešity, lepítky a barvičkami? Studujete čistě jenom Bibli nebo máte různé doplňující knihy či aplikace a webové stránky?


V dnešní technické době je tolik možností, jak si pomoci při studiu Bible. Ale občas si říkám, zda to také není na škodu. Jestli všechny ty pomůcky neodvádí naši pozornost od toho důležitého. Na druhou stranu, když už ten pokrok jde tak kupředu, proč ho nevyužít k něčemu smysluplnému, že? :-)



Tak předně je důležité začít s Biblí :-) Začátečníkům bych určitě doporučila Bibli 21, která je čtivá a hlavně maximálně srozumitelná! Pro mě je to jasný favorit. Mám v ní různé poznámky, podtržené verše a obrázky od dětí.

Někdy na jaře jsem si pořídila vlastní Bibli - Český studijní překlad, abych mohla "čmárat" do čistého :-) Dozvěděla jsem se totiž o zajímavém způsobu studia Bible a protože se umím pro něco rychle nadchnout, hned jsem se do toho obula. Jedná se o Induktivní metodu podle Kay Arthurové. V češtině máme i takový manuál, jak začít - Kay Arthur "Jak studovat svou Bibli".
Jde o poznámky, které si v Bibli děláte a které vám pomáhají se v textu vyznat a pochopit ho. Přiznám se, že v tom nejsem tak dobrá, jak bych chtěla a nakonec jsem si celou metodu upravila pro své potřeby (to víte, školní gramatika a já jsem v háji) :-)
Rozhodně doporučuji si na internetu o této metodě vyhledat podrobnější informace.

Ke studiu jinak potřebuji sešit, abych si psala poznámky, lepítka do Bible (většinou na místa, kterým nerozumím a chci se na ně přeptat manžela nebo se k nim chci vrátit). Pastelky používám na označování slov v textu, barevné popisovače mám na poznámky, zvýrazňovače ... no asi není třeba nic dalšího dodávat.



A kde že to studuji? Někdy mi stačí jídelní stůl v obývacím pokoji, ale když je možnost, sedím u počítače. Přesně podle názvu tohoto blogu ... s Biblí u šálku kávy :-)

Mám uložené křesťanské blogy, kde čerpám inspiraci jak ke studiu Bible, tak i k psaní článků tady na blogu. Právě nyní se snažím držet studijního plánu na stránkách "She Reads Truth", kde se studuje kniha Galatským (tedy dneska jsem se dostala na závěr knihy a tak čekám, co bude dál). Fajn je, že se nemusím držet striktně plánu a když nějaký den vynechám, nic se neděje. Můžu to dohnat kdy chci. Také si můžete vybrat nějaké starší studium a držet se ho podle sebe.

Na co chci ale upozornit, když studujete za pomoci různých internetových stránek - hledejte inspiraci, zajímavé náhledy na Písmo, ale vždy si sami dejte pozor, zda to, co čtete je to, co se píše v Bibli. Je na každém z nás, mít tu zodpovědnost za to, co čteme a přijímáme za své. Jak se říká, důvěřuj, ale prověřuj.

A teď je tedy řada na vás :-)
Jak a kde studujete? Jakou knihu či část Bible právě studujete?
Moc ráda se dozvím také něco o vás.

Mějte krásný den s Bohem.
Monika

Žádné komentáře: