pátek 19. července 2013

"velký slinta"

Když už jsem se jednou rozhodla, že zruším blogové prázdniny, tak přede mnou vyvstal problém, o čem že to teda budu psát....i přes normální rok mám občas problém přijít s nápadem a teď se tu snažím vyplodit jeden článek za druhým. Proto vás všechny prosím, abyste byli shovívaví, protože občas jsou to opravdu jen takové úvahy, které se mi v poslední době honí hlavou. Ale co, je léto, prázdniny a tak je to možná právě správný čas na takové odlehčení....

No a jak je teď mým skoro zvykem, snažím se psát o tom, co se kolem zrovna děje. A tak se musím podělit i o dnešní zážitek, který se tedy nestal mně, protože jsem ho statečně zaspala, ale aktéry byl můj manžel Honza a hlavně dcerka Terezka.

Terezka je totiž na chalupě vrchní chytač slintů.... pro neznalé: slovo cinta případně slinta je označení, které používá naše dcerka pro slimáky. A tak každé ráno kontroluje zahradu a nevítané návštěvníky nabírá na lopatku a odhazuje za plot. No a dneska přiběhla za Honzou, že je venku "veliký slinta". Tomu to nedalo a šel se podívat, co tím Terezka míní. No a slimák to tedy opravdu nebyl. Byl to had. Já tedy hady opravdu nemusím, takže jsem ráda, že jsem u toho nebyla. Každopádně můj hrdinný manžel poslal Terezku do chalupy a hada, o kterém s jistotou věděl, že to není žádný slepýš, "zlikvidoval" sekerou.... Omlouvám se za tu drastičnost, ale co se týče hadů, jsem srab, takže s tímto řešením jsem neměla žádný problém.

A tak když mi to potom u snídaně vyprávěli, byla jsem moc ráda, že se Terezka šla tatínkovi pochlubit dříve, než se snažila dostat toho velikého slintu na lopatku. Využili jsme této události a vysvětlili, jak se má příště chovat, když hada opět uvidí. Ale víte co, dokud se to nestalo, ani nás nenapadlo, abychom ji před hady varovali. Celkově hodně nebezpečných věcí nás nenapadne dokud se neobjeví na obzoru. A tak je dobře, když máme příležitost před nimi varovat včas.

A teď takové připodobnění....stejně nás chce poučit a varovat i Bůh. V Bibli je spousta varování a názorných příkladů, co vše se může stát. Bůh je s námi každý den a snaží se nás opatrovat, ale my musíme znát jeho slovo, abychom věděli, jak na okolnosti reagovat. I dítě, které má kolem sebe rodiče a přitom neposlechne se může zranit. Ale pokud poslouchá své rodiče a zná pravidla či varování, které od nich dostal, může se obejít bez zbytečných strastí. A tak vezměme tu Bibli do rukou a podívejme se, co nám Bůh chce říct, před čím nás chce chránit a jakým směrem by se náš život měl ubírat. Protože on je náš rodič a miluje nás!

Krásný den s Bohem,
Monika 

Žádné komentáře: