pondělí 25. března 2013

Zodpovědnost za nás samotné

Ne každý, kdo mi říká "Pane, Pane", vejde do nebeského království, 
ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích.
Matouš 7:21

Tento článek jsem psala několik dní a stále ho přepisovala, nechávala uležet a pořádně nevěděla, zda ho vůbec použiju. Vím ale, že o tom musím napsat a teď jen hledám tu správnou formu.

Uvedla jsem tu několikrát stránky Good Morning Girls, které pořádají studia Bible. Stala jsem se jejich překladatelkou do češtiny. Jelikož materiály, které jsem překládala obsahovaly jen motivační dopis, rozpis četby a jakýsi diář s prostorem pro vlastní poznámky, nebyl to pro mně problém ať už co se překladu týče, tak ani po duchovní stránce. Ale mou velkou chybou bylo to, že jsem si jen zběžně přečetla jejich "vyznání víry", kde v bodech uvádí v co věří. Trošku jsem to podcenila. Nakonec se ukázalo, že z 8 bodů jsou ty poslední 4 problémem, který jsem musela řešit. Byla jsem na to upozorněna a poté jsem to s manželem probírala a studovala.

Když to vezmu stručně, věří ve stejného Boha jako já, věří v Bibli inspirovanou Bohem, věří v Ježíše, který zemřel za naše hříchy.....Ale jsou tu i body, které jsou v rozporu s tím, v co věřím. Víte, hodně se můžete setkat s takovou tou velmi vstřícnou duchovní naukou - stačí, když věříte a víc dělat nemusíte nebo všichni věříme ve stejného Boha, tak buďme přátelé a podporujme se ve všem, co děláme, i když je to jiné, než u nás.

No a já jsem si uvědomila, že jsem přesně v té situaci. Vidím společenství žen, které hledají Boha, studují Bibli, snaží se šířit Boží Slovo a dělají to s čistým svědomím své víry. Jsou milé, laskavé a ochotné pomáhat. Ale. Máme od Boha velmi přesné instrukce, co po nás chce. A tak se dočteme, že jen víra nestačí. (Jakub 2:14, 2:21-22) Že musíme také činit pokání a nechat se pokřtít. (Skutky 2:38). A nebo také, jak už bylo uvedeno na začátku tohoto článku - Matouš 7:21 - ne každý kdo Bohu říká Pane, vejde k němu do jeho království. Což znamená, že mezi námi bude hodně lidí, kteří chválí a následují Boha, ale dělají to špatně (ať už úmyslně nebo ne).

A tak si říkám, každá máme velkou zodpovědnost, abychom správně pochopily, co po nás Bůh žádá. Co máme a nemáme dělat. Nesmíme se spoléhat jen  na ostatní kolem nás. Ani na naše manžely, ani na kazatele v církvi a ani na blogerky :-D. Ti všichni mají svou vlastní zodpovědnost a snaží se hledat tak jako my. Nemůžeme předstoupit před Boha a ospravedlňovat se tím, že nám ten či onen řekl, že tak je to správně a přitom to bylo špatně. V tomto musíme spoléhat samy na sebe. Modlit se, studovat Bibli a důvěřovat Bohu, že nám dá potřebnou moudrost, abychom vše správně pochopily.



Cílem tohoto článku není nějaké odsuzování. Jen vám ukázat, že ne vše, co se zdá správné je bez nástrah.
Já se rozhodla, že již nebudu zmíněné materiály překládat, protože se bojím převzít odpovědnost, že někdo bude víru autorek pokládat za správnou, protože je já podporuji.  Ale neznamená to, že bych si jejich články nepřečetla, že bych vymazala jejich stránky a už se na ně nikdy nepodívala. Myslím si, že dělají úžasnou práci a pokud každá převezmeme svou zodpovědnost za to, co se učíme a v co věříme, tak pro nás není problém si přečíst jejich úvahy, jejich postřehy a studovat společně Bibli. Protože i náš hlas je důležitý a i my můžeme přednést nějakou úvahu, náš vlastní pohled na věc, naše vlastní porozumění Písma. A to se počítá :-D

Pěkný den s Bohem.
Monika

Žádné komentáře: