pátek 12. dubna 2013

JEDNO SLOVO...2013

Moc se omlouvám za menší odmlku zde na blogu a doufám, že se nám povede zase najet na trošku častější články. Alespoň do léta, než se všichni rozprchneme za letní zábavou :-D

Dopředu se omlouvám ještě za téma dnešního článku, mám ho už nějakou dobu připravený a tak je to opět na téma modlitby. Ale zase trošku jinak a snad i odlehčeněji.

Všimla jsem si totiž na několika zahraničních stránkách či jejich komentářích, že si některé ženy dávají místo novoročního předsevzetí jakési heslo - jedno slovo - které je provází celým rokem. Bývá to něco, co chtějí zdokonalit, více "prožít", podělit se o něj, poznat jej více....

Inspirovalo mně to a tak jsem si v únoru vybrala to své "jedno slovo" pro rok 2013. A je to slovo: MODLITBA

Už jsem letos pár článků spojených s modlitbou psala a tak víte, že je to něco, s čím se dost potýkám. Proto je mým celoročním cílem to, abych se s modlitbou nějak vyrovnala. Abych byla spokojená i já i Bůh.

Jak to půjde se ještě uvidí, jsem teprve na začátku, ale každopádně to nevzdávám :-)

Na závěr vám dám trošku nahlédnout "pod pokličku" mého snažení. Chci vám ukázat, co se nakonec ujalo, co mi vyhovuje a hlavně pomáhá.



PRAYER JOURNAL - zde se mi nelíbí český překlad ve smyslu "modlitebníček" či něco podobného. Proto zůstávám u anglické verze, ale je na každé z vás, jak si takovou věc pojmenujete, že ano :-)
V podstatě je to sešit, kam si zapisuji v modlitbě své prosby, díky Bohu, protože se mnohem více soustředím na rozhovor s Bohem a cítím, že taková modlitba je silnější, než některé mé roztržité modlitby v průběhu dne. Mým cílem je mít takový sešit na každý rok a pokračovat i když to bude po kouskách, žádné velké slohové práce, ale bude to kontakt s Bohem a o to mi jde.





NOTÝSEK NA VERŠE - tento jsem objevila zcela náhodou v jednom papírnictví a hned jsem ho chtěla. Jsem vizuální člověk a tak když už chci něco pravidelně používat, chci to mít na oko pěkné, úhledné, barevné a tak :-) Tento notýsek má 4 barevné sekce, takže jsem si je podle barev roztřídila a každou část používám na verše z různých okruhů. První růžová je na téma - modlitba. Zelená je na téma - slova (tlachání, drby, pomluvy, výřečnost...). A tak dále. Chci si do notýsku vpisovat verše k vybraným tématům, které chci mít takto po ruce a vždy budu vědět, kam sáhnout, když se budu potřebovat "poradit" :-D





A co vy, máte nějaké pomůcky, které používáte ať už pro modlitby, tak pro studia Bible?
Přeji vám hezký den s Bohem!
Monika

Žádné komentáře: