neděle 3. února 2013

Kosmetika a oblečení...jak to tedy je?

Tuhle otázku řeším průběžně už roky :-D

Měla jsem období, kdy jsem se vůbec nemalovala, prokládala jsem to obdobím, kdy jsem se občas malovala a zrovna teď procházím obdobím, kdy se maluju poměrně často. Jenže v průběhu té doby v mém životě nastala důležitá změna...poznala jsem Boha a tuto věc teď řeším z trošku jiné perspektivy.

Kdo z nás by nechtěl vypadat dobře. Myslím, že každá z nás chceme být upravená, dobře oblečená a připadat si krásná. Ne že ne :-) Ale jsou tu dvě měřítka. Jedno je lidské a druhé pochází od Boha. S takovým měřítkem se setkáváme v Bibli. Jsou tam pasáže, které přímo o zdobení se pojednávají.

1.Samuelova 16:7
Hospodin ale Samuelovi řekl: „Nevšímej si jeho zevnějšku ani jeho výšky, protože jsem ho odmítl. Hospodinův pohled je jiný než lidský. Člověk se dívá na zevnějšek, Hospodin se dívá na srdce.“

1. Timoteova 2:9-10
Pokud jde o ženy, ať se zdobí upraveným oděvem, cudně a rozumně, ne nápadnými účesy, zlatem, perlami nebo drahými róbami, ale dobrými skutky, jak se sluší na ženy, které se hlásí ke zbožnosti.

1. Petr 3:3-5
Vaše krása nespočívá ve vnějších věcech – v okázalých účesech, zlatých špercích a nádherných šatech – ale ve vašem srdci. Ozdobte své nitro nepomíjivou krásou krotkého a pokojného ducha, který je před Bohem velmi vzácný. Tuto krásu mívaly kdysi ony svaté ženy, které doufaly v Boha. Podřizovaly se svým manželům, ....

Ano, Boží měřítko krásy je úplně jinde, než to naše. Měly bychom to mít na paměti. Můžeme vypadat jako nejlépe oblékaná modelka, zdobit se šperky za miliony a stejně nás to k Bohu nepřiblíží. Ale na druhou stranu....pomůže nám v tom pytel od brambor, který bychom nosily místo šatů? Myslím, že zde není místo na extrémy. 

Deuteronomium 22:5
Žena se nesmí oblékat jako muž ani muž jako žena. Kdokoli to dělá, je Hospodinu, tvému Bohu, ohavný!

Znamená to snad, že bychom my ženy neměly nosit kalhoty? Aj, zrovna teď je mám na sobě. A předpokládám, že většina z vás také. Už vzhledem k počasí :-) Jak jsem se dočetla na internetu, v některých kulturách či érách byly či jsou kalhoty tradičním oblečením pro ženy. Například v Indii se k  sárí takové kalhoty nosí. Tak jak to tedy je? Myslím, že tu jde spíš o zamýšlený výsledek, zda opravdu jako muž chceme vypadat, zda se tak opravdu chceme stylizovat. Je to všechno o tom, co máme uvnitř a tím venkovním to jen ukazujeme. 

V Bibli se také mluví o cudnosti. A z tohoto důvody některé ženy zavrhly určitý střih kalhot či kalhoty samotné. Já myslím, že je důležité se na tuto věc podívat mužskýma očima. Co nám přijde naprosto nevinné a cudné, to může muži připadat vyzývavé a vyvolávat pokušení. A tak se tímto řídím i já. Ptám se svého manžela, když si chci pořídit nějaký nový "hadřík" a nechám ho říct svůj názor. Jak to na něj působí a jestli chce, aby mně v tom viděl i jiný muž. Nevěřily byste, jak to pomáhá. 

A stejně to mám i s kosmetikou. Jemné líčení určitě nikomu neuškodí a v Božích očích neklesneme. Tedy doufám :-) 

Víte, já si vždy říkám, že chci být pro svého muže krásná. Jsem teď na mateřské a to pak celý den můžete strávit v teplákách a špinavém triku, které je odrazem toho, co dítko zrovna papalo a s čím si hrálo :-D Také jsem vyrostla v rodině, kde byly 3 děti a peněz málo, takže jsem byla zvyklá si hezké oblečení schovávat na později, až bude správná příležitost. Když jsem pak chodila do práce, tak jsem se po příchodu domu převlékla do pohodlného a neřešila to, ale teď vlastně nemám příležitost se hezky obléknout. A tak jsem se rozhodla, že i doma se můžu svému manželovi líbit a přehodnotila šatník. Staré tepláky letěly jako první :-D

Je tedy pravda, že líčení si většinou nechávám na pobyt venku, ale i tak jsem moc ráda, když můžu toho našeho tatínka vítat upravená, čistá a cítit se přitom žensky. Takže nezahazujme svou ženskost a jako shrnutí bych uvedla............vše s mírou!

Pěkný den,
Monika

2 komentáře:

Pavla řekl(a)...

Moc hezky napsané!! Jsem na tom podobně - snažím se vypadat upraveně a taky se každý den maluju.
Ale zrovna dnes má Honza takovou horečku, že ve mně vidí anděla jen proto, že mu nosím horký čaj s medem a citronem. Takže dneska můžu být klidně v pytli :).

Monika řekl(a)...

:-D ukázka toho, že někdy člověk něco míní a situace to změní.....takže se všem přiznávám, že jsem v posledních dnech trávila čas ve špinavých teplákách a tričku bez špetky makeupu, protože dcerka měla horečky a dostat do ní léky byl nadlidský výkon (proto to špinavé oblečení se stopami sirupů a atb) a navíc bez pomoci manžela, který byl mimo republiku jsem se rozhodla nastěhovat k rodičům a nevzala si sebou vůbec nic "pečujícího", takže když jsem se vrátila domu....vypadala jsem fakt úděsně. A přesto mně má můj muž rád :-D