středa 20. února 2013

Dejme si předsevzetí...

Činím vážné rozhodnutí před Bohem, že přebírám plnou zodpovědnost za sebe, mou ženu a mé děti.

Budu je milovat, chránit je, sloužit jim a učit je Boží slovo jako duchovní vůdce mého domova.

Budu věrný své ženě, milovat a ctít ji, a budu ochoten položit svůj život pro ni tak jako Ježíš Kristut zemřel pro mně..

Budu žehnat svým dětem a učit je milovat Boha z celého jejich srdce, celou jejich myslí, celou jejich silou.

Budu jé učit ctít autoritu a žít odpovědně.

Postavím se zlu, budu následovat spravedlnost a milovat milosrdenství.

Budu se modlit za druhé a jednat s nimi s laskavostí, úctou a soucitem.

Budu pilně pracovat , abych zajistil potřeby mé rodiny.

Odpustím těm, kteří mi ublížili a smířím se s těmi, kterým jsem ukřivdil.

Poučím se ze svých chyb, budu činit pokání ze svých hříchů a řídit se zásadami jako muž odpovědný Bohu.

Budu hledat Boha, abych ho ctil, budu věrný jeho církvi, řídit se jeho Slovem a činit jeho vůli.

Budu odvážně pracovat se silou, kterou mi Bůh poskytuje k naplnění tohoto předsevzetí po zbytek mého života a pro jeho slávu.

Já a můj dům však budeme sloužit Hospodinu. Jozue 24:15


*********

Tak teď si říkáte, co to tady píšu :-)
Já se tu chci podělit o úžasný zážitek ze sledování jednoho filmu, který bych opravdu všem doporučila. Ačkoliv si myslím, že je tento film dělaný hlavně pro američany, určitě se dají zobrazené principy použít i u nás.

Jedná se o film Courageous - Odvážní.

Abych vám trošku přiblížila děj...budu se snažit neodtajnit vše, co se tam děje. Film nám ukazuje několik mužů, který se snaží vypořádat se se svými životy po svém. Vidíme, jak je trápí nedostatek času s dítětem po rozvodu, problémy s prací nebo i jak se otec nedostatečně věnuje svým dětem. Až smrt dítěte jednoho z nich odstartuje velké změny.

Otec se otevře Bohu, začne více studovat Bibli a začíná si uvědomovat, že je v ní mnoho o tom, jakým otcem a hlavou rodiny by měl být. Přizve své přátele a společně pronesou slavnostní slib, že se vynasnaží být takovými muži, jací by podle Boha měli být.

Ale jak už to tak v našich životech bývá, počáteční chuť a horlivost je vystavena zatěžkávacím zkouškám. Nic není tak jednoduché, jak se prve zdálo a je jen na nich, aby se udrželi na té správné cestě. Více neprozradím, ale rozhodně velmi doporučuji tento film vidět!


A jak je teď již zcela jasné, v počátku článku jsem uvedla jejich předsevzetí. A já vás teď poprosím, abyste si ho přečetly ještě jednou a zamyslely se.....funguje to takhle i u vás doma? Je váš manžel takový mužem, jaký je popsán v Bibli? Chce jím být? Nejste náhodou příčinou, proč takový není?

V dnešní emancipované době je hodně těžké uznat, že hlavou rodiny je muž. Nechat ho převzít zodpovědnost za rodinu a nechat ji vést. Zkusme se podívat do Bible a ujistit se, že naše rodina funguje na takových principech, jaké nám dal Bůh. A pokud ne....dejme si předsevzetí, že to napravíme :-)

Dobrou noc.
Monika

Žádné komentáře: