neděle 20. listopadu 2011

Větrník

Nedaleko domova se v létě otevřela nová cukrárna. Dortíky tam vypadají naprosto rozkošně a tak jsem jednou neodolala a utratila docela velkou částku za obrovský větrník. Vypadal úžasně...dva druhy krému, těsto, poleva....prostně nádhera. Vydržela jsem celé odpoledne, protože jsem si ho chtěla dát až večer, až bude klid a já budu mít možnost si ho pořádně vychutnat. A dočkala jsem se :-D Problém ale byl ten, že dortík nebyl vůbec dobrý! Krém měl hrudkovitou konzistenci a nevýraznou chuť. Jak velké bylo nadšení, tak velké bylo i zklamání.....


A to stejné se může stát i s námi křesťany. Navenek člověk může působit velmi zbožně. Může vyvolávat dojem poslušného křesťana, který se pravidelně modlí, studuje, činí dobro kde může a následuje Ježíše. Ale kdybychom se podívali do nitra, možná bychom pocítili stejné zklamání, jaké jsem tu již popisovala. Ano, my asi těžko nahlédneme do nitra našich přátel, blízkých či kohokoliv koho potkáme na ulici. Ale věřte mi, Bůh tohle všechno může. A on to i dělá. Se stoprocentní jistotou ví, co se nám v srdci a v mysli odehrává. Vidí, zda to všechno myslíme naprosto vážně. Zda to není jen přetvářka a klam. A tak bychom se měli ptát sami sebe, zda to, co vystavujeme na odiv zvenku je to stejné, co máme i uvnitř.

Žádné komentáře: