neděle 28. října 2012

KDYŽ ZHŘEŠÍM

Dnes se znovu obrátím pro pomoc na "biblickou pohotovost".

Když zhřešíte, zavolejte si do Žalmu 51.

V tomto Žalmu je popsána Davidova lítost a prosba o odpuštění. David zhřešil. Zcizoložil a zavraždil. Když se tak na tyto dva hříchy podíváme, můžeme mít pocit, že tohle David opravdu přehnal. Tohle jsou ty "opravdové" hříchy, ty pořádné, obrovské. Svést někomu manželku, a potom ještě zosnovat jeho vraždu ...

Ale hřích je hřích. Ať lžeme, úmyslně jezdíme načerno nebo dáváme úplatek. Není rozdíl, co je to za hřích.
Každý hřích nás odděluje od Boha. A i když by se nám chtělo  pozvednout obočí , podivit se nad tím, jak se takhle mohl David zachovat, a moralizovat, nedělejme to.

Každý máme své hříchy a každý z nás by byl bez Ježíše ztracený. Nezkoumejme, jestli má náš bratr hřích větší než my. Dost často nám v oku vězí obrovský trám a my ho nevidíme nebo vidět nechceme.

Důležité je prosit Boha za odpuštění. Litovat svých hříchů a toužit po tom, aby nám Bůh odpustil.
Žalm 51 nám může ukázat, jak takové pokání vypadá.

verš 3-6: "Smiluj se nade mnou, Bože, ze své lásky, v hojném svém soucitu odstraň mé poklesky. Důkladně omyj mě od mého provinění, od mého hříchu mě očisti! Uznávám všechny své zločiny, svůj hřích mám stále na mysli. Proti tobě, tobě samému, jsem zhřešil, před tvýma očima jsem se zla dopustil! Ve svých výrocích jsi proto spravedlivý, oprávněn jsi mě odsoudit!"

verš 13: "Nevyháněj mě ze své přítomnosti, svého svatého Ducha neber mi!"

David má pocit, že si nezaslouží být v Boží přítomnosti, a myslím, že i my, když zhřešíme, bychom si měli uvědomit, že jenom díky Boží milosti nám náš hřích může být odpuštěn. Bez Jeho dobroty bychom měli smůlu. Bůh nechce naše oběti, ale chce naše litující srdce.

Připadá mi to trochu podobné jako vztah k mým dětem. Když něco provedou, netoužím po tom, aby dostaly přísný trest, ale po tom, aby toho litovaly a dokázaly se omluvit. Chci jejich kajícné srdce, stejně jako Bůh naše.

A tak pokud zhřešíte, zavolejte si do 51.Žalmu. A podle příkladu Davida proste s upřímným srdcem za odpuštění. Očistné je, že víme, že Bůh je milosrdný a neskonale laskavý. U Něj je všechno možné.

Krásný den,

Pavla

Žádné komentáře: