sobota 28. května 2016

Spoléhám se na Boží charakter nebo na jeho skutky?

Je to už dlouho, co jsem uvěřila a nechala se pokřtít. Když to teď počítám, tak to letos bude už 11 let. Čas letí a když se tak ohlédnu zpátky, vidím tu cestu, kterou jsem ušla při poznávání Boha. Ne, nejsem na konci té cesty, popravdě jsem stále na začátku. Ještě stále mě nepřestává udivovat, co se dočítám v Bibli. Ještě stále poznávám nové a nové věci, které mě mohou přiblížit k Bohu. A ještě pořád zjišťuji, jak často klopýtám a špatně se rozhoduji, když jednám dle své vůle a ne podle té Jeho.

Nedávno jsem na internetu našla video, kde se autorka ptala, na co v těžkých chvílích spoléháme. Říkáte si, že by to neměla být těžká otázka? Máte pravdu, ale jistá záludnost tu je. Když se vám nedaří, spoleháte se na Boží skutky nebo jeho charakter? Čekáte na Boží pomoc a doufáte, že se věci změní nebo vyřeší jako mávnutím proutku?

Já jsem totiž nad tím přemýšlela a opravdu se mi často stává, že když se dostanu do „úzkých“, prosím Boha o pomoc. Ať už sedím v zubařském křesle (tam se velmi často modlím!!!) nebo stojím před nějakým rozhodnutím. Prosím ho, aby mi v té konkrétní situaci pomohl - ať to nebolí, ať je to rychle za mnou, ať vyjde tahle možnost, ať mám takovou a takovou práci …..... Takže prosím a spoléhám se na jeho skutky.


Co ale Boží charakter? Uvědomujeme si ho? Dáváme Bohu při svých modlitbách prostor pro jeho vlastní vůli. Pro jeho svobodné rozhodnutí, co udělá? Zní to legračně a samozřejmě, že Bůh si od nás nedá nic diktovat. Ale jednáme tak s ním?

Schválně jsem si našla pár charakteristik Boha a tady jsou:

Bůh je:

JEDINEČNÝ
Proto jsi veliký, Panovníku Hospodine. 
Ano, není nikdo jako ty a není Boha kromě tebe – tak, jak jsme na vlastní uši slyšeli. 
2.Samuelova 7:22


NEMĚNNÝ
Bůh není člověk, aby lhal, ani syn člověka, aby litoval. 
Což by on řekl a neučinil, promluvil a nenaplnil to? 
Numeri 23:19


VĚČNÝ
Toto praví Vznešený a Vyvýšený, který přebývá ve věčnosti 
a jehož jméno je Svatý. 
Izajáš 57:15


VŠEMOHOUCÍ
Hle, já jsem Hospodin, Bůh veškerého těla. 
Cožpak je pro mě nějaká věc nesnadná? 
Jeremjáš 32:27


VŠUDEPŘÍTOMNÝ
Kam odejdu před tvým duchem? Kam uteču před tvou tváří? 
Vystoupím-li na nebesa, tam jsi ty. Ustelu si v podsvětí, jsi i tam. 
Když se vznesu na křídlech jitřenky a usadím se za koncem moře, 
i tam mě bude provázet tvá ruka, tvá pravice se mě chopí.
 I kdybych řekl: Jistě mě přikryje tma, i noc se kvůli mně stane světlem, 
Ani tma před tebou není temná, noc ti svítí jako den, 
temnota jako světlo. 
Žalm 139:7-12


VŠEVĚDOUCÍ
A žádné stvoření není před tím skryté; před očima toho, 
jemuž se budeme zodpovídat, je vše nahé a odkryté. 
Židům 4:13


OPOVRHUJÍCÍ ZLÝM
Vždyť ty nejsi Bůh, který má zalíbení v ničemnosti; zlý s tebou přebývat nemůže. 
Namyšlení se ti nemohou postavit před oči; 
nenávidíš všechny činitele nepravosti. 
Žalm 5:5-7


LÁSKA
Kdo nemiluje, nepoznal Boha, protože Bůh je láska. 
  1.Jan 4:8


MILOSRDNÝ
Buďte milosrdní, jako je milosrdný váš Otec. 
Lukáš 6:36


POKOJ
Neboť on je náš pokoj; on oboje učinil jedním a zbořil rozdělující hradbu, 
ve svém těle zrušil nepřátelství. 
Efezským 2:14


PRAVDA
Posvěť je v pradě; tvé slovo je pravda. 
Jan 17:17


NEZAUJATÝ
Petr otevřel ústa a řekl: „Opravdu nyní chápu, že Bůh nikomu nestraní,
ale v každém národě je mu milý ten, kdo se ho bojí a činí spravedlnost. 
Skutky 10:34-35


SVATÝ
Neboť já Hospodin jsem váš Bůh. 
Posvěťte se a buďte svatí, neboť já jsem svatý. 
Leviticus 11:44


SPRAVEDLIVÝ
Spravedlnost a právo jsou základ tvého trůnu; 
milosrdenství a věrnost kráčejí před tebou. 
Žalm 89:15


Když se tak dívám, co všechno o Bohu víme a kolik dalších věcí ještě v Bibli můžeme nalézt, dochází mi ta jasná odpověď, která se tímto nabízí na otázku – proč Bůh nevyslyšel moji modlitbu. Proč? Protože kdo jsme my v porovnání s Bohem? Jakou moudrostí a pravdou a spravedlností se můžeme „ohánět“?


Proto, až příště budu Boha prosit o pomoc, měla bych si vzpomenout na tyto jeho charakteristiky a spoléhat se na JEHO moudrost, JEHO vševědoucnost, JEHO spravedlnost a JEHO LÁSKU, protože i když neuvidíme odpověď hned, on nám odpověděl. Ať to vidíme dříve nebo později, nebo třeba vůbec, neměly bychom pochybovat, že vše, co dělá, co nám splní a co ne, je pro naše dobro. Má to svůj důvod, který zná Bůh a to je hlavní.

Krásný den s Bohem,
Monika

Žádné komentáře: