pátek 28. srpna 2009

Trénink

Máme tu konec prázdnin a pro mnohé z nás to znamená, že už máme hlavní dovolenou za sebou. Jelikož můj manžel Honza je učitel, naše dovolené probíhají obzvlášť o prázdninách a tak je teď vcelku jasné, že mě už moc volna nezbývá. Zato těch zážitků :-)
Letos jsme se vydali do Rakouska. Honza kromě matiky učí také tělocvik a tak si asi dovedete představit, že jeho představa výletů do hor se podstatně lišila od mých skromných procházek po okolí :-) Ale ne, já se rozhodla, že Honzu opravdu překvapím a ty hory prostě vyšlápnu. A protože jsem člověk netrénovaný, začala jsem s posilovnou. Pak jsme si dali s Honzou dva výlety u nás v Čechách na provětrání plic a nohou a já doufala, že mě ty Alpy neskolí.A neskolily! Opravdu jsem Honzu překvapila, protože jsem po horách běhala skoro jako kamzík (tedy koncem týdne určitě). Můj trénink se vyplatil a já byla šťastná jako blecha. S tréninkem zvládneme opravdu hodně. Ať trénujeme tělo na tůry nebo třeba mozek na zkoušky, bez pořádné přípravy nám to moc nepůjde.
A pro mě je třeba i tréninkem číst Bibli. Vzpomínám si na své začátky, kdy jsem ani netušila, jak jdou knihy Bible za sebou. Každý si uměl najít správnou pasáž v okamžiku, ale já nejdřív nalistovala obsah a...byla pěkně pozadu. A takhle je to se vším. Když jsem se kolem sebe dřív podívala, viděla jsem stromy, květiny, kameny, potoky, zvířata. Ale teď, když se kolem sebe podívám, tak vidím stromy, květiny, kameny, potoky, zvířata a to vše jako Boží stvoření. Jako nádheru, která sama vypovídá o tom, že v ní Bůh přebývá. Boha nemusíme vidět v pozlacených kostelech. On je všude a tím, že své oči budeme trénovat čtením Bible, ho uvidíme mnohem jasněji a zřetelněji.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

tO je pravda=)jinak pěkný blOg=*kačka

Pavla řekl(a)...

Zrovna před chvílí jsem četla v jednom článku: "Jak číst Bibli?" tyhle slova:


"Bůh není schovaný
v popsaných stránkách
nebo kdesi mezi nimi.
Nevypadne,
když Bibli obrátíš
a zatřepeš s ní.

Boží slovo se děje,
když někdo opakovaně
a se zájmem Bibli čte.
Zjednodušeně řečeno:
Boží slovo je událost,
nikoliv zápis."



.... jak bych někdy jenom chtěla zatřepat, hned vědět a taky dodržovat :-)))).
P.S. Jdu do postele "třepat", uvidíme ...

Pavla

Monika řekl(a)...

:-))) zajímavý článek! Líbí se mi, jak je to stručně a přitom výstižně popsáno. A je to pravda!!!